Tiden går fort.

För fort ibland. Helgen är nu slut, den gick fort som vanligt. Men det var en lite roligare helg än andra. För Madde fyllde ju 20 år i går. Grattis till dig, det var en riktigt rolig kväll!
Som vanligt gör jag långa uppehåll med bloggen, den känns inte så värst intressant med ca 5 läsare per dag. Under tiden jag har gjort uppehåll har det varit jul, en lite bättre och vitare jul än andra. Jag var nöjd iaf. Nyår har också passerat, den tillbringade jag hemma hos Elina med god mat och beverly hills avsnitt. Lugn med andra ord.
Det sista läsåret på gymnasiet är här också, mycket att göra, men ändå gör jag inget. Jag resonerar så att hellre har jag roligt än att sitta med massa MVG. Inte den bästa inställningen men.
För någon dag sedan pratade jag och Gila på vad vi ska göra efter skolan. Inte läsa vidare som det ser ut just nu, för det känns som det finns inget att bli. Jag vill göra olika saker, men tiden går känns det som.
Snart är det studenten som gäller, jäkligt gött kan jag säga. På ett sätt, man kan välja vad man ska göra, men det kommer samtidigt kännas konstigt för man har alltid haft den där tryggheten efter sommarn att man ska till skolan. Men det kommer fixa sig, det är säkert iaf. Jobbar ett tag, flyttar en sväng, reser och har allmänt kul!

Projektarbetet måste jag fortsätta med, hinner nog lite i morgon. Hedersvåld, intressant. På ett sätt tänker man att de måste vara helt sjuka i huvudet men de är uppväxta med att de ska använda våld för hedern, de tror det är rätt. I deras samhälle måste de i stort sett använda det, de har inte samma skyddsnät som här. Babbel babbel.

Student resan! Jag längtar! Första gången jag får åka till något annat land. Ibland funderar jag på familjer som åker varje år, hur går ekonomin ihop? Det är inget jag förstår. Det får jag fortsätta att fundera på ;)
Rhodos med tjejerna, vad jag ska sola och bara må gött och fira att skolan är slut. Men då kommer det här igen, vad fan ska jag göra?

Nu tror jag att jag ska ta och sova, ska upp till morgonen. Går 8 till 4. Lite drygt, har håltimmar också. På tisdag slutar jag 12 och då ska jag ner till Karlstad och kolla på balklänning. Jag ska ha den perfekta!!

Go natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback