Dun från levande fåglar.

Tur att jag varken har duntäcke eller dunjacka. Det har ju kommit fram nu att dunet plockas av fåglarna levande! Hur plågsamt är inte det då?! Varför kan de inte i alla fall ta livet på djuren innan de gör något med dem om de är så tvugna att ha något från dem.
Den människa som kan göra ett djur illa kan då även göra en människa illa. Straffet för djurmisshandel ska vara mycket högre!! Men en del tycker väl bara att djur är en "sak". Det är ingen sak, det är ett liv. Ett liv som kan känna smärta.
Man önskar att de människor som utsätter djuren för smärta ska uttsättas själv för samma sak.
Som det här för ett tag sen de visade på nyheterna när de flådde ett djur levande, gör för fan samma sak på den människan.
Kan fortsätta hur länge som helst, men får sluta nu. Jag blir bara mer och mer arg och frustrerad.

Ska nu krypa ner i min säng med mitt täcke av bomull.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback